總編手記:轉會新聞分析教學

今年一月轉會窗異常熱鬧,正是體嘢嘅繁忙季節——有雲迪克、古天奴、山齊士、奧巴美揚同米希達恩炒熱花生,搞足球媒體嘅一定歡迎。話說體嘢兩年前起家,一開始都係靠高質嘅轉會新聞報道,而且我地自信喺呢個範疇嘅工作,絕對可以勝過其他本地主流媒體,至少喺可信性同速度上佔優。

睇轉會新聞,一講對資訊認真嘅態度,二講消息來源。香港主流媒體往往鍾意吸引眼球,消息來源蕪雜不分。雖然體嘢欠缺主流媒體採訪一手資訊嘅資源,但最起碼自我要求甄別資訊嘅能力高於對手。因此,即使係外國赫赫有名嘅媒體報導某啲轉會消息,體嘢編輯部都會對照其他消息源,判定其可信度後再加以報導。我地姑且以Skysports做例子:舊年夏天,Skysports 一度報導占士洛迪古斯轉會曼聯。不過,Skysports所引述嘅消息源,係Guillem Balague。呢位著名西甲專家同巴塞隆拿關係較密切(有數本著名嘅巴塞英語傳記係佢手筆),但對於皇馬消息嘅報導一向欠準。而且,《獨立報》嘅記者Ian Herbert曾撰文,指出Skysports嘅轉會報道,似乎有配合姊妹公司Sky Bet(著名網上博彩公司)炒作之嫌。就喺數年前,Skysports亦曾報導奧斯爾有意由皇馬轉會曼聯,於是一時間有不少人喺Sky Bet為佢去向落注。如果大家有留意C朗拿度近來離隊嘅傳聞,來源正是Guillem Balague同Skysports 。因此,體嘢選擇直接忽略呢單傳聞,係經過仔細嘅考慮。

經過兩年幾嘅工作後,體嘢編輯部有以下甄別消息嘅準則:
1. 除左檔次較高嘅消息源,其他媒體嘅報道需要經過對證,尤其是關於大球會嘅資訊;
2. 除左媒體機構,記者本人嘅背景同信譽亦係重要嘅參考。因此,DailyMail同Goal.com信譽欠佳,亦不乏可靠消息來源;Skysports知名度高,唔代表報導必定可靠。

再講消息源。早排TheFalse9曾經推出一篇轉會消息源指引,當中各大信息源嘅排名大抵同體嘢相近(當然唔係100%一樣),亦值得一睇。以下係我地嘅排行榜(按球會顯示):

曼聯

Band 1 Andy Mitten(ESPN)、Mark Ogden(ESPN)、Simon Stone(BBC)
Band 2 James Ducker(Telegraph)、Jamie Jackson(衛報)
Band 3 Skysports、衛報其他記者、Rob Dawson(ESPN)、Mike Keegan(Dailymail)、Matt Lawton(Dailymail)、Miguel Delaney(Independent)
Band 4 Ian Ladyman(Mirror)、其他媒體(包括〈曼市晚報〉)
短評:Andy Mitten係《United We Stand》主編,而且在曼聯球會內部有不少收風來源,最近傑作就係首先披露摩連奴續約。Mark Ogden、James Ducker、Jamie Jackson報導多數準確,尤其是前兩者;Jamie Jackson偶有失手,例如佢曾經報導佩利錫(Perisic)同德拉高域(Dragovic)轉會曼聯,不過佢嘅報導基本可信。Mike Keegan係BBC記者出身,其同僚Matt Lawton亦曾率先報導盧卡古轉投曼聯,故此值得參考。

利物浦

Band 1 James Pearce(Liverpool Echo)、Paul Joyce(Times)、Phil McNulty(BBC)、Melissa Reddy(Goal)
Band 2 Chris Bascombe(Telegraph)、Raphael Honigstein 、Andy Hunter(衛報)
Band 3 衛報、Skysports、Telegraph其他記者、Dominic King(Dailymail)
Band 4 Graeme Kelly、Jan Fjortoft
短評:James Pearce極有名氣,毋須多作介紹。Paul Joyce同Melissa Reddy近一年好多搶先報導嘅料,亦係值得留意,尤其是後者(如果留意愛華頓新聞,亦可以參考前者嘅報導,基本上佢覆蓋兩大Merseyside球會動態)。Raphael Honigstein本來係BBC德國足球專家,而且係高普傳記作者,亦值得留意。名單中仲有搶先披露利記斟介張伯倫嘅Graeme Kelly,同爆料話高普加盟紅軍嘅費祖托夫(Jan Fjortoft),姑且可以一看。

阿仙奴

Band 1 David Ornstein(BBC)
Band 2 John Cross(Mirror)、James Olley(London Standard)、Amy Lawrence(衛報)
Band 3 Skysports
短評:阿仙奴的消息源相對較少,當中以David Ornstein最準確。John Cross係雲加傳記的作者,佢所報導嘅阿仙奴軍情基本可信。

熱刺

Band 1 Ben Pearce(Ham & High)、BBC
Band 2 Skysports、Ed Aarons(衛報)、 Dan Kilpatrick(ESPN)
Band 3 Telegraph、衛報
短評:Ben Pearce負責報導熱刺消息接近十年,地位猶如James Pearce之於利物浦。據他本人所述,他喜歡訪問丹尼路斯及維頓漢,而且與球隊關係不錯。Ed Aarons亦具參考價值,偶爾澄清一啲跟熱刺有關嘅傳言。

曼城

Band 1 Sam Lee(Goal)、BBC
Band 2 Simon Mullock(Mirror)、James Ducker(Telegraph)
Band 3 〈曼市晚報〉(Manchester Evening)、Skysports
短評:曼城消息源中,首推Sam Lee最可靠及真確,而且多數關於曼城嘅新聞都由Sam Lee流出。

車路士

Band 1 Matt Law(Telegraph)、BBC
Band 2 Di Marzio/SKY Italia、Simon Johnson(London Standard)、Kristof Terreur(Rode Duivels in de Premier League)、Dominic Fifield(衛報)、 James Ducker(Telegraph)
Band 3 Dan Levene
短評:Matt Law幾乎係公認車路士首席喉舌。由於干地近年來鍾意從意甲引援,所以Di Marzio/SKY Italia經常報導車仔增兵消息。SKY Italia基本上同Di Marzio共用相同嘅記者團隊,而〈衛報〉嘅Fabrizio Romano亦係Di Marzio團隊成員。另外,車路士近年不乏比利時外援,Kristof Terreur亦經常報導該國球員動態,例如夏薩特同古圖斯。

外國消息源

巴塞隆拿:Gerard Romero(RAC 1)、 Edu Polo(Mundo Deportivo)
皇家馬德里:Cardena Ser+Cadena COPE
西甲:Sid Lowe(衛報)
PSG:Paris United、La Parisien、beIN Sports
摩納哥:Mohamed Bouhafsi(RMC)
法甲:Bilel Ghazi(L’Equipe,即〈隊報〉)
AC米蘭: Alfredo Pedulla
祖雲達斯:Romeo Agresti (Goal)
多蒙特/史浩克04:Sebastian Wessling(FunkeSport)、Ruhr Nachrichten
德甲:Kicker、Sport Bild
巴西: Globoesporte
備註:
1. 睇皇馬同巴塞新聞,香港媒體明知好多皇馬消息出自巴塞喉舌(或者掉返轉)都會照報一餐。只要讀者們分清楚〈AS〉(阿斯報)、〈馬卡報〉係皇馬報系,〈世界體育報〉、〈每日體育報〉係巴塞報系,就會分清楚大部分消息嘅真偽。
2. 皇馬消息而言,只要Cardena Ser、Cadena COPE 兩大電台同時報導,基本上準確無誤。
3. Mohamed Bouhafsi消息多數可靠(尤其是摩納哥),傑作包括搶先報導以下消息:馬斯亞轉投曼聯、尼馬轉投PSG、古里路轉投多蒙特。

以下消息來源,可以完全無視,當中不乏球迷常睇嘅來源,甚或香港媒體引述嘅小報:
Metro、Daily Star、Agent Edward、IndyKalia、The Sun、Duncan Castles、Tancredi Palmieri、Caught Offside、90min、Daily Express

如果你身邊有朋友被呢啲來源所害,或者睇開嘅華文媒體係援引呢堆來源,請勸佢地逃離毒海,免得越睇越多,連鑒定資訊嘅基本能力都冇埋。當然,如果你懶得去判斷邊啲料可信,邊啲係山埃料……

睇體嘢嘅 #轉會SportsLight 咪得囉。

Comments

comments